Här hittar du information om hur Metria arbetar i sociala kanaler. Metria finns i dag i två sociala kanaler, Facebook och LinkedIn.

Syftet med att närvara i sociala kanaler är att möta privatpersoner och företagare i de kanaler de befinner sig i till vardags.

LinkedIn

På Linkedin berättar vi om Metria som arbetsgivare, vad vi arbetar med och hur.
Kommunikationen riktar sig framför allt till personer som skulle vilja arbeta på Metria nu eller i framtiden, och till befintliga medarbetare.

Facebook

På Facebook publicerar vi budskap som berör större grupper av privatpersoner, företagare eller arbetsgivare.

Våra regler för sociala kanaler

När du skriver i eller interagerar med våra sociala kanaler är det viktigt att tänka på att:

  • inlägg i detta forum blir synliga för alla som besöker sidan
  • aldrig lämna ut privat information som kontonummer eller personnummer
  • om någon annan än Metria svarar på en fråga tar vi inte ansvar för det inlägget

Om du väljer att gilla sidan godkänner du också att motta våra inlägg i ditt eget flöde, men du kan när som helst välja att sluta gilla sidan eller att dölja enskilda eller alla inlägg vi gör.

Dessa inlägg tar vi bort

Om du skriver inlägg på våra sidor i sociala kanaler måste du följa våra riktlinjer. Vi kommer ta bort alla inlägg som

  • inte är relevanta för sidan
  • innehåller länkar som inte är relevanta för sidan
  • bryter mot svensk lag
  • är stötande, uppviglande eller kränker enskildas personliga integritet
  • innehåller hets mot folkgrupp, förtal eller förolämpning
  • innehåller påhopp eller hot mot person eller organisation
  • innehåller våldsskildringar
  • bidrar till upphovsrättsintrång
  • skrivs i marknadsföringssyfte
  • strider mot sociala mediers egna regler, vilket vi också kan komma att anmäla till mediekanalen.

Detta innebär att inlägg ska hållas till sakfrågan, hålla en god ton och inte innehålla svordomar. Användare som inte följer Metrias regler kan komma att blockeras.